Školka na dálku

1) Co je potřeba si vzít k zápisu: 

  • žádost o přijetí k povinné školní  docházce (školy mají ke stažení na svých webech)
  • rodný list dítěte
  • občanský průkaz zákonného zástupce (v případě cizinců cestovní pas a povolení k pobytu, doklad o adrese bydliště dítěte, kartička pojištěnce.) 
  • v případě nepřítomnosti jednoho ze zákonných zástupců i plnou moc
  • pokud žádáte o odklad - doporučení PPP a lékaře nebo klinického psychologa
  • případně další dokumenty týkající se dítěte

2) Zápisy v datech

3) Spádovost (rozhoduje trvalé bydliště):

4) Školy s nultým ročníkem:

  • ZŠ a MŠ Petra Strozziho
  • ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí
  • ZŠ a MŠ U Školské zahrady
  • ZŠ Bohumila Hrabala
  • ZŠ Glowatského
  • ZŠ Hovorčovická
  • ZŠ Libčická
  • ZŠ Palmovka

5) Další informace: 

  • Práva a povinnosti rodičů

Zákonný zástupce je povinen přihlásit dítě k povinné školní docházce, a to v době od 1. 4. – 30. 4. kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku. Zákonný zástupce dítěte může pro žáka zvolit jinou než spádovou školu. Důvodem nepřijetí dítěte do vybrané školy je především kapacita školy. Ze zákona nevyplývá povinnost zákonného zástupce účastnit se zápisu ve spádové škole, pokud dítě zapíše na jiné ZŠ.

  • Odklad povinné školní docházky

O odkladu povinné školní docházky rozhoduje ředitel školy, kterou zákonný zástupce pro žáka zvolil. Rozhoduje na základě písemné žádosti zákonného zástupce, doručené nejpozději do 30. 4. K žádosti musí být doložena dvě doporučující posouzení, a to – příslušného školského poradenského zařízení (PPP nebo SPC) a posouzení lékaře (dětského nebo odborného) či klinického psychologa. 
Vzhledem k dlouhým čekacím lhůtám doporučujeme se do PPP objednat co nejdříve. 

  • Rozhodnutí o přijetí/nepřijetí

O přijetí k základnímu vzdělávání rozhoduje ředitel školy dle §36 školského zákona (č. 561/2004 Sb.)

  • Domácí příprava

a) správný úchop veškerého náčiní zejm. tužky:

 http://www.grafomotorika.eu/uchopy-psaciho-nacini/

b) podpora dítěte v přiměřených sportovních aktivitách

c) nechat dítě pomáhat v domácnosti

d) nedělat za dítě to, co samo zvládá

e) komunikovat s dítětem (o tom, co ho zajímá)

f) číst pohádky, vyprávět o nich

g) hrát s dítětem hry (pexeso, mozaika, domino, stavění ze stavebnic)

h) hrát slovní fotbal, tvořit rýmy, vytleskávat slabiky

ch) podporovat vnímání prostoru (daleko, blízko, nahoře, dole, před, za atd.)

i) podporovat dítě ve vnímání času (denní doba, dny v týdnu, nejdříve, potom atd.)

j) nepodceňovat logopedické obtíže

k) podporovat dítě v samostatnosti

l) vést ke koncentraci pozornosti na jednu činnost 

m) chválit dítě za každý úspěch

n) připravit dítěti místo k učení

o) školou nestrašit